NARAVOSLOVJE IN TEHNIKA
NARAVOSLOVJE
IN TEHNIKA
1. TEDEN (23.3 -27.3.2020)Nekateri petošolci ste že predelali snov o vremenskih simbolih, ostali pa jo še morate. Raziščite vse o tej snovi v učbeniku, na internetu... in prepišite tabelno sliko v zvezek:
SONCE
IN VREME, VREMENSKI SIMBOLI
Območje
nizkega
zračnega tlaka (cikloni)
Območje
visokega zračnega tlaka (anticikloni)
Podnebje
je izraz za vreme, ki je značilno za določeno območje v daljšem
času. Z izrazom vreme opisujemo vse spremembe v ozračju.
Vremenske napovedi sestavljajo meteorologi.
OSVAJANJE
NOVE SNOVI
Glede
na obravnavane snovi, lahko doma pripraviš kakšne zanimive poskuse.
Kot zanimivost naj vam namignemo, da jih lahko najdeš na youtube, ko
vpišeš Cevkov poskus (razišči, preišči, poskušaj ampak pazi na
varnost!
1.
UČ, str. 63 (naslov v zvezek: SEGREVANJE SNOVI)
Preberite
celo stran, skupaj s starši naredite »Ena dejavnost«, jo zapišite
v zvezek, prepišite besedilo v MODREM okvirčku in odgovorite na
spodnja vprašanja zelen okvirček- vprašanje najprej prepišite,
nato zapišite še odgovor.
2.
Ponavljajte že obravnavano snov.Pomagajte si s povzetki in vprašanji
v UČ.
3.
Spodaj imate tabelno sliko, ki si jo zapišete v zvezek in film, ki
si ga lahko ogledate.
SEGREVANJE
SNOVI
Toplota=
energija
Snov:
-
prejme toploto -> se segreje
-
odda toploto -> se ohladi
Toplota
prehaja s toplega predmeta na hladni predmet.
Na
prostornino plinov vpliva tudi temperatura.
Pri višji temperaturi je prostornina plina večja, pri nižji pa manjša. Če jih močno ohladimo, se utekočinijo.
Pri višji temperaturi je prostornina plina večja, pri nižji pa manjša. Če jih močno ohladimo, se utekočinijo.
Ogled:
http://www.iucbeniki.si/nit5/1380/index1.html
2. TEDEN (30. 3. - 3. 4. 2020)
2. TEDEN (30. 3. - 3. 4. 2020)
KO SMO ŽE RAVNO PRI NARAVOSLOVJU...SI OPAZIL ZUNAJ, KAKO SE NARAVA POMLADNO PREBUJA?
Posnetek: ZNAČILNOSTI POMLADI
KOLIKO MISLIŠ, DA JE TEMPERATURA ZRAKA, ZNAČILNA ZA POMLADNI ČAS?
S ČIM JO IZMERIMO?
1.,
2. URA
TEMA:
Termometer
U,
str. 64-65
NAVODILO:
-
Zbrano preberite
besedilo – po potrebi večkrat in si oglejte sličice.
-
Doma poiščite vse termometre, ki jih imate (za pomoč prosite
starše), nato jih prerišite v zvezek in k njim zapišite ime
termometra ter zakaj ga uporabljate. Če jih ne boste našli, jih
prerišite iz učbenika (infrardeči, alkoholni, digitalni,
živosrebrni).
-
Iz modrega okvirčka (str. 64) prepiši mersko število in mersko
enoto za merjenje temperature. Obarvaj ju.
-
Opravite dejavnost, ki jo najdete v modrem okvirčku: Ena dejavnost
(str. 65). - - Če imaš termometer izmeri temperaturo različnim
snovem (mrzla vod, topla voda, vrela voda, voda, v kateri se kopaš,
juha, ki jo ješ, čaj, ki ga piješ, zamrznjena hrana, temperatura
zraka v stanovanju, zunaj…… V zvezek nariši preglednico in
podatke zapiši.
- Na spletni učilnici si oglej PP predstavitev (temperatura). Najdeš jo pod predmeti NIT. Za utrjevanje pa te čaka kviz (Kaj gori, toplota in temperatura).
TABELNA SLIKA (zapis v zvezek):
3. URA - UTRJEVANJE
NAVODILO:
Vprašanje
dobro preberi in nanj odgovori v celi povedi (V ZVEZEK). Pri povedih z
dopolnjevanjem, moraš prepisati celo poved.
1.
Kaj je ciklon in kaj prinaša?
2.
Visok zračni tlak je _______________ ,ki napoveduje
_________________.
3.
Kaj opisujemo z izrazom vreme?
4.
Kdo je vremenoslovec?
5.
Iz česa lahko razberemo, kakšno bo vreme?
6.
Kaj pomeni kratica ARSO?
7.
Kaj se zgodi s predmetom, ki prejme toploto?
8.
Toplota je _______________.
9.
Pri segrevanju se večina snovi _____________.
10.
Kako imenujemo napravo, s katero merimo temperaturo?
11.
Katere vrste termometrov poznaš?
12.
Katerega uporabljamo za merjenje telesne temperature?
13.
Zapiši enoto za temperaturo.
14.
Kdo je bil Andres Celsius?
Comments
Post a Comment